Jajecznica z pieczarkami i pastą marmite


Dzisiaj pierwszy raz za sprawą Jamie Olivera obcowałam w kuchni z pastą Marmite, która podobno jest bardzo popularna w Wielkiej Brytanii. Zobaczyłam ją kilka dni temu w sklepie blisko domu i przypomniał mi się przepis z książki "Superfood na co dzień", gdzie jest jednym z kluczowych składników jajecznicy. Nie podbiła mojego podniebienia, ale spróbuję przetestować ją w innym daniu.
A co to jest pasta marmite? Marmite to produkt spożywczy używany głównie do cienkiego smarowania pieczywa, tostów, krakersów czy sera. Może służyć do przygotowania ciepłych napojów, jako dodatek do owsianki, zup, mielonego mięsa wołowego oraz jako składnik marynaty do mięs. Marmite to brytyjski wyciąg drożdżowy, powstający jako produkt uboczny podczas warzenia piwa. Zawiera witaminy z grupy B (B1, B2, B12, kwas foliowy i niacynę). Ma konsystencję pasty, ciemnobrązowy kolor, intensywny zapach, a w smaku przypomina sos sojowy. Za charakterystyczny smak i zapach odpowiadają dodatki, tj. sól, różne ekstrakty roślinne (z warzyw i przypraw), ekstrakt z selera, ocet słodowy i cukry słodowe oraz glutaminian sodu obecny w drożdżach. Marmite jest produktem nie zawierającym tłuszczu ani białego cukru.

                                                                 Składniki:

- garść pieczarek
- łyżeczka pasty marmite
- odrobina wody
- 2 duże jajka
- szczypta czarnego pieprzu
- szczypta pieprzy cayenne
- kromka chleba
- oliwa do smażenia

Przygotowanie:

1. Patelnie delikatnie natłuściłam oliwą.
2. Umyte, osuszone pieczarki pokroiłam w plasterki i umieściłam na rozgrzanej patelni. Dodałam łyżeczkę pasty marmite i odrobinę wody. Smażyłam kilka minut.
3. Jajka ubiłam ze szczyptą czarnego pieprzu i  wlałam na patelnię do podduszonych pieczarek. Mieszając co 10 sekund smażyłam do uzyskania wymarzonej konsystencji.
4. Jajecznicę można podać na toście posypaną szczyptą pieprzu cayenne.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz