Sernik wiedeński


Moje ulubione ciasto czyli sernik. Dzisiaj jest to  sernik wiedeński czyli sernik naszprycowany dużą ilością bakalii. Wykonałam go według przepisu umieszczonego na blogu Moje Wypieki.

Składniki:

- kilogram twarogu półtłustego lub tłustego, zmielonego trzykrotnie w temperaturze pokojowej
- 5 jajek
- 100 g masła
- 1 łyżka przesianej mąki ziemniaczanej
- 1 łyżka przesianej mąki pszennej
- 1 szklanka drobnego cukru do wypieków
- 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego lub pomarańczowego
- bakalie np. smażona skórka pomarańczowa, rodzynki

Przygotowanie:

 1. W misie miksera utarłam masło z cukrem, na jasną i puszystą masę. 
2. Miksując wbijałam jajka, jedno po drugim. Dalej ucierając, stopniowo dodawałam twaróg. 
3. Wmieszałam obie mąki, ekstrakty i bakalie. 
4. Masę przełożyłam do formy o średnicy 22 cm, której dno wyłożyłam papierem do pieczenia.
5. Piekarnik rozgrzałam do temperatury 170ºC. Włożyłam do niego sernik i od razu zmniejszyłam temperaturę do 150ºC. Piekłam 1,5 godziny bez termoobiegu. Studziłam przy lekko uchylonym piekarniku. 
6. Ostudzone ciasto schowałam do lodówki.

Składniki na  polewę czekoladową

 - 100 g gorzkiej lub mlecznej czekolady 
-  50 g masła 

Przygotowanie polewy:

 1. Nad parą wodną roztopiłam czekoladę razem z masłem. 
2. Wymieszałam delikatnie do gładkości i połam nią wierzch sernika


1 komentarz

  1. Sernik kochamy w każdej postaci! Idealny do filiżanki czarnej, aromatycznej kawy :)

    OdpowiedzUsuń