Tort bezowy Dacquoise z daktylami i orzechami


Ten dekadencki tort bezowy upiekłam razem z sernikiem londyńskim na piąte urodziny syna.
Torcik Dacquoise (dakłas) to francuski deser składający się z dwóch blatów bezowych przełożonych kremem z dodatkiem orzechów i daktyli. Zachwyca smakiem i wyglądem. Dlatego idealnie nadaje się na wyjątkowe okazje. 

Składniki:

- 6 dużych białek 
- szczypta soli 
- 300 g drobnego cukru do wypieków 
- 2 łyżki cukru trzcinowego demerara 
- 1 łyżeczka octu winnego lub soku z cytryny 
- 8 suszonych, drobno pokrojonych, daktyli

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni.
2. Białka umieściłam w metalowej misce (można też w szklanej) razem ze szczyptą soli. Najpierw na wolnych obrotach ubijałam przez chwilę, następnie zwiększyłam je prawie do maksimum. Kiedy piana stała się dosyć sztywna dodawałam stopniowo, łyżka po łyżce cukier (kolejną łyżkę cukru dosypuję po całkowitym rozpuszczeniu się poprzednio dodanej łyżki.) Wlałam ocet winny i przesianą mąkę ziemniaczaną. Miksowałam jeszcze przez minutę. Na koniec dołożyłam posiekane daktyle i delikatnie wymieszałam.
3. Na blasze położyłam papier do pieczenia, na którym narysowałam dwa okręgi o średnicy 23 cm. Wypełniłam je ubitymi białkami i wyrównałam. Wstawiłam do piekarnika. 
4. Po pięciu minutach pieczenia temperaturę piekarnika zmniejszyłam do 140 i piekłam półtorej godziny.
5. Gotowe bezy studziłam w wyłączonym i zamkniętym piekarniku przez godzinę.


Składniki na krem:

- 250 g schłodzonego serka mascarpone
- 300 ml schłodzonej śmietany kremówki 30%
- 1 łyżka cukru pudru
- 150 g masy kajmakowej z puszki
- pół szklanki posiekanych orzechów włoskich
- 10 posiekanych daktyli
- cukier puder do oprószenia 
- kakao do oprószenia 
- daktyle i orzechy do dekoracji 

Przygotowanie:

1. Mascarpone wymieszałam z kajmakiem na gładką masę.
2. Śmietanę kremówkę,cukier puder umieściłam w misie miksera i ubiłam na sztywno. Dodałam do masy z mascarpone, delikatnie mieszając szpatułką. Wsypałam bakalie i ostrożnie wymieszałam. 

Wykonanie tortu bezowego:

1. Na paterze położyłam jeden blat bezowy. Przełożyłam przygotowanym kremem i przykryłam drugim blatem. 
2. Oprószyłam cukrem pudrem i kakao. Udekorowałam daktylami i orzechami.

Dacquoise gości na naszym stole dosyć często. Nie tylko w czasie "specjalnych" okazji

przepis: Moje Wypieki


Brak komentarzy

Prześlij komentarz