Sernik dla babci


z owocami leśnymi, na spodzie z siemienia lnianego

Składniki na spód:

- szklanka zmielonego siemienia lnianego
- 60 g herbatników pełnoziarnistych
- 45 g roztopionego masła

Przygotowanie:

1. Siemię lniane, ciastka i masło mieszałam do momentu połączenia składników.
2. Masę rozprowadziłam w tortownicy.
3. Włożyłam do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni i piekłam 10 minut.

Składniki na masę sernikową:

- 250 g białego sera
- 2 szklanki jogurtu naturalnego (gęstego)
- 0,5 szklanki cukru
- łyżka mąki
- 1 całe jajko
- 2 białka jaj
- 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii

Przygotowanie:

1. Biały ser i jogurt miksuję przez mniej więcej 2 minuty.
2. Dodaję cukier, mąkę, jajko, białka i wanilię. Wszystko miksuję na gładką masę.
3. Masę wylewam na spód.
4. Piekę w piekarniku rozgrzanym do 150 stopni przez około 60- 70 minut, do chwili, aż wierzch ciasta będzie suchy w dotyku.
5. Sernik wyjmuję z piekarnika i studzę.

Dekoracja:

- garść owoców leśnych, np. jagód i malin.

6. Ciasto dekoruję świeżymi jagodami (i) lub malinami. Podaję z dodatkowymi owocami na talerzu










2 komentarze

  1. Wygląda pysznie! Jest już tak późno, a ja zrobiłam się głodna :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś nie coś słyszałam o tym spodzie z siemienia lnianego, zajrzałam na blog i o! Już nic więcej mi nie trzeba by samej się za taki serniczek zabrać i upichcić. Zdjęcia są fantastyczne :)

    OdpowiedzUsuń