Spaghetti z warzywami i anchois

Składniki:

- 40 dag spaghetti
- 40- 50 dag dojrzałych pomidorów, obranych ze skórki
- kilkanaście czarnych oliwek bez pestek
- żółta papryka oczyszczona z pestek, pokrojona w kostkę
- bakłażan, obrany ze skórki, pokrojony w kostkę
- duża łyżka kaparów
- ząbek czosnku, obrany ze skórki i pokrojony w plasterki
- kilka filecików anchois w oleju
- posiekana bazylia
- szczypta mielonego chili do smaku
- sól do smaku
- 6 łyżek oliwy z oliwek

Przygotowanie:  


1. Na dużej, płaskiej patelni rozgrzałam 6 łyżek stołowych oliwy z oliwek. Dodałam czosnek, chili i przez pół minuty smażyłam pilnując aby czosnek się nie przypalił. Dodałam pokrojone pomidory, które przez 15 minut gotowałam na silnym ogniu, co jakiś czas mieszając.

2. Dodałam bakłażana i żółtą paprykę. które gotowałam 10 minut. Dołożyłam oliwki, kapary, filety anchois i bazylię. Doprawiłam solą do smaku, gotowałam następne 5 minut.

3. We wrzącej, osolonej wodzie ugotowałam makaron al dente..
Odcedziłam go, dodałam do sosu, delikatnie wymieszałam i podałam.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz