Tartaletki z mascarpone i borówkami amerykańskimi


Produkty na ciasto:

- 120 g masła
- 4 łyżki cukru
- 1/4 łyżeczki soli
- 2 jajka
- 1,5 szklanki mąki + dodatkowa do posypania

Przygotowanie:

1. Masło utarłam z cukrem, stale mieszając, dodałam jajka i mąkę.
2. Stolnicę oprószyłam mąką i szybko zagniotłam ciasto. Owinęłam je w folię spożywczą i włożyłam do lodówki na 30- 40 minut.
3. Ciasto wyjęłam z lodówki, podzieliłam na części i wyłożyłam nim foremki do  tartaletek. Ponakłuwałam ciasto widelcem i włożyłam jeszcze na 30 minut do lodówki.
4. Po wyjęciu foremek z lodówki, ułożyłam na cieście pergamin, i do każdej z nich wysypałam fasolki ceramiczne.
5. Tartaletki włożyłam do nagrzanego do 175 stopni piekarnika i piekłam 15 minut. Po tym czasie usunęłam fasolki ceramiczne, pergamin i piekłam kolejny kwadrans. Gotowe wyjęłam z piekarnika i ostudziłam.

Produkty na masę:

- 150 g serka mascarpone
- 1/2 szklanki śmietany 22%
- 1/3 szklanki naturalnego, płynnego miodu
- 1/4 łyżeczki świeżo startej gałki muszkatołowej
- 1 laska wanilii
- 0,50 g borówki amerykańskiej

Przygotowanie:

6. Ser mascarpone zmiksowałam ze śmietaną, miodem, ziarenkami wanilii i gałką muszkatołową.
Schłodziłam w lodówce godzinę. Tartaletki napełniłam kremem i udekorowałam owocami.

3 komentarze