Sałatka z bakłażana, kaparów i cytryny

Produkty:

- duży bakłażan
- 4 łyżki oliwy
-  sok z 1/2 - 1 cytryny
- skórka starta z cytryny
- 2 łyżki kaparów
- 12 zielonych oliwek bez pestek
- 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
- sól
- świeżo zmielony czarny pieprz

Przygotowanie:

1. Umytego i osuszonego bakłażana pokroiłam w kostkę.
2. W dużym, płaskim rondlu rozgrzałam oliwę, wrzuciłam do niego bakłażana, którego smażyłam na średnim ogniu 12 minut, co jakiś czas mieszając. Kiedy bakłażan zrobił się zarumieniony i miękki, przełożyłam go na talerz wyściełany ręcznikiem kuchennym i porządnie posoliłam.
3. Przełożyłam bakłażana do dużej salaterki, wymieszałam ze skórką i z sokiem z cytryny, kaparami, oliwkami, posiekaną natką pietruszki. Doprawiłam do smaku solą, pieprzem i wymieszałam.

Sałatka najlepiej smakuje na drugi dzień. Należy pamiętać aby podawać ją w temperaturze pokojowej.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz