Babeczki piernikowe

według Nigelli Lawson
Składniki:


- 250 g mąki

- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 1/2 łyżeczka mielonego imbiru
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1/4 łyżeczki mielonych goździków - 1 jajko
- 50 g ciemnego brązowego cukru muscovado
- 50 g jasnego brązowego cukru muscovado
- 150 ml pełnotłustego mleka
- 1/4 łyżeczki octu balsamicznego
-  6 łyżek oleju
- 4 łyżki golden syrup (możecie  zastąpić miodem)
- 4 łyżki ciemnej melasy


Przygotowanie:




1. Piekarnik rozgrzałam do 200 stopni C.

2. Formę to pieczenia muffin wysmarowałam masłem i oprószyłam bułką tartą.
3. W jednej misce wymieszałam mąkę z sodą, proszkiem do pieczenia i przyprawami.
4.  W drugiej misce połączyłam jajko z cukrem, mlekiem, octem, olejem, syrupem i melasą.
5.  Płynną mieszankę wlałam do miski z suchymi składnikami, wymieszałam wszystkie składniki dokładnie łyżką.
6.  Gotowe ciasto przełożyłam do foremek i piekłam przez około 20 minut, aż muffinki zrobiły się złocisto brązowe.
7. Upieczone przełożyłam na kratkę do studzenia ciasta.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz