Barszcz czerwony na Wigilję

Składniki

-  4 duże buraki 
- 2 łodygi selera naciowego 
- 1 kwaśne jabłko 
- 1 marchewka 
- 1 pietruszka 
- mały por 
- 2 ząbki czosnku 
- 5 ziaren ziela angielskiego 
- 4 ziarna czarnego pieprzu 
- 2 goździki 
- 5 suszonych grzybów
- 4 suszone śliwki 
- 2 łyżki majeranku ( + ewentualne jeszcze do dosmaczenia)
-  1 łyżka oliwy albo oleju z pestek winogron 
- 100 ml soku z porzeczek lub garść suszonych porzeczek
- 2 łyżki  octu winnego albo soku wyciśniętego z cytryny
- sól do smaku
-  świeżo  mielony czarny pieprz
- opcjonalnie, odrobina cukru do smaku

Przygotowanie:

1. Warzywa umyłam bardzo dokładnie, ale ich nie obierałam.
2. Do dużego garnka starłam buraki na tarce o dużych oczkach. Dodałam do nich obrane, pozbawione gniazda nasiennego, pokrojone jabłko oraz pozostałe warzywa.
3. Warzywa i jabłko zalałam 2,5 litrami wody. Dodałam olej, ziarna ziela angielskiego i pieprzu, gózdzki, suszone grzyby i śliwki. Zagotowałam.
4. Zmniejszyłam ogień do minimum i gotowałam przez 60 minut. Po tym czasie barszcz doprawiłam sokiem z porzeczki, majerankiem i octem winnym. Zostawiłam na noc.
5. Następnego dnia odcedziłam bardzo dokładnie zupę, odciskając jak najwięcej soku z warzyw (najwygodniej przez gazę). Czysty barszcz zagotowałam i doprawiłam majerankiem, świeżo mielonym pieprzem, solą i ewentualnie odrobiną cukru.



1 komentarz