Czekoladowe muffinki, bożonarodzeniowe renifery


przypominające misie


Składniki na ciasto:



- 1 i 3/4 szklanki mąki pszennej 
- 3/4 szklanki cukru 
-  3/4 szklanki ciemnego kakao
- 2 łyżeczki sody oczyszczonej 
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

- 1/2 łyżeczki soli 
- 3/4 szklanki jogurtu naturalnego albo maślanki
- 1/2 szklanki oleju 
- 2 jajka 
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii 
- 3/4 szklanka świeżo zaparzonej gorącej kawy rozpuszczalnej 
- otarta skórka z 1 pomarańczy





Składniki na ganache:

- 225 g ciemnej czekolady, minimum 60% zawartości kakao
- 160 ml śmietany kremówki 36% albo 30%



Składniki do dekoracji


- precelki
- okrągłe ciasteczka amaretti albo biszkopty
- białe, brązowe lub czerwone groszki typu m&m's
mleczne groszki czekoladowe zwane poprawnie chocolate chips


Przygotowanie



1. Piekarnik rozgrzałam do 180 C.

2. Foremki do muffin wyłożyć papilotkami.
3. Przesiałam do miski mąkę, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną i kakao. Dodałam cukier, sól oraz skórkę otartą z pomarańczy.
4.  W osobnym naczyniu wymieszałam maślankę, olej, wanilię i jajka.
5. Do mokrych składników dodawałam stopniowo suche składniki. Wymieszałam, Dodałam gorącą kawę. Miksowałam tylko do połączenia składników.
6. Masę rozlałam do przygotowanych foremek, do 3/4 wysokości.
7. Piekłam około 25 minut do tzw. suchego patyczka.

8. Odstawiłam do ostudzenia.



Przygotowanie ganache:



1. Czekoladę roztopiłam w kąpieli wodnej.

2. W drugim garnku śmietanę doprowadziłam prawie do wrzenia, a następnie zalałam nią czekoladę. Delikatnie wymieszałam, do uzyskania gładkiej, lśniącej masy. Odstawiłam w zimne miejsce, aż masa ostygła i zgęstniała.


Wykonanie reniferów



1. Całkowicie wystudzone muffiny wyrównałam nożem.

2. Szpatułką rozsmarowałam warstwę ganache.
3. Ułożyłam ciasteczka amaretti (albo biszkopty) i precle. 
4. Za pomocą odrobiny czekoladowego kremu przykleiłam nos i oczka.
5.  Do oczek przykleiłam chocolate chips, dzięki którym renifery stały się bogatsze o źrenice. Ewentualnie można domalować uśmiech na biszkopcie  
6. Muffiny przechowywałam w lodówce. 


inspiracja: caketime.blox.p


Brak komentarzy

Prześlij komentarz