Ciasteczka z imbirem

Składniki:

- 220 g kandyzowanego imbiru
- 420 g maki pszennej
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1 łyżeczka soli
- 220 g miękkiego masła
- 320 g cukru
- 1 opakowanie cukru waniliowego
- 1 łyżka syropu cukrowego
- 2 jajka

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 190 stopni C.
2. Kandyzowany imbir drobno pokroiłam.
3. Mąkę zmieszałam z sodą i solą.
4. Masło z oba rodzajami cukru utarłam na puszysta masę. Ucierając dodawałam syrop cukrowy na przemian z jajkami. Następnie powoli dodawałam mieszankę
mączną.
5. Wyrobiłam gładkie ciasto, do którego dodałam 200 g imbiru.
6. Z ciasta uformowałam 4 centymetrowe kulki. Położyłam je na blasze wyściełanej papierem do pieczenia w dość dużych odstępach ( piekę po 5 ciastek). Na każdej kulce z ciasta umieszczam po środku kawałeczek imbiru.
7. Ciasteczka piekłam 15 minut na środkowym poziomie piekarnika.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz