Pierniczki Anno Domini 2014

Składniki:

- 1 kg mąki
- 1 szklanka cukru
- 1 jajko
- 120 g masła
- 1 szklanka prawdziwego miodu
- 1 i 1/2 łyżeczki sody
- 1/2 szklanki mleka
- 2 łyżeczki przyprawy do piernika
- szczypta soli

Przygotowanie:


1. W rondelku podgrzałam masło, miód i cukier. 
2. Pilnowałam żeby nie zagotować, bo pierniczki będą strasznie twarde. Dodałam przyprawę do piernika, wymieszałam i odstawiłam do ostygnięcia. 
3. W letnim mleku rozpuściłam sodę. 
4. Mąkę przesiałam z solą. Dodałam przestudzoną masę, mleko z sodą i jajko. 

5. Ciasto wyrabiałam kilka minut. 
6. Na oprószonej mąką stolnicy rozwałkowałam ciasto na grubość 5 mm.
7. Wycięłam z niego pierniczki, które ułożyłam na blasze wyściełanej papierem do pieczenia.8. Piekłam w zależności od grubości pierniczków około 12 minut w temperaturze 180 stopni. 
9.  Po ostygnięciu można udekorować np. lukrem* czy bakaliami...

* Lukier:

- 2 białka
- 2 szklanki cukru pudru
- odrobina soku z cytryny albo rumu
- ewentualnie barwnik spożywczy  do niektórych pierniczków użyłam w zielonego w żelu)
Aby uzyskać lukier wszystkie składniki miksujemy na wolnych obrotach przez około 15- 20 minut.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz