Burgery z batatów

Składniki na 5 burgerów: 

- 1 średni batat 

- puszka białej fasoli 
- 100 g pestek słonecznika 
- 50 g pestek dyni 
- łyżka tahiny 
- łyżeczka sosu sojowego 
- trzy łyżki natki pietruszki 
- ząbek czosnku 
- szczypta chili 
- spora szczypta kuminu 
- sól 
- pieprz 
-  5 kajzerek do hamburgerów 
- kilka łyżek ajvaru  (lub majonezu) 
- pół czerwonej cebuli 
- dwie garści rukoli albo dowolnej mieszanki sałat
- dwie garści kiełków

Przygotowanie:



1. Batata obrałam, pokroiłam w ósemki i posmarowałam dokładnie olejem. Umieściłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Wsunęłam do piekarnika nagrzanego do 220 stopni, piekłam do miękkości (około 30 minut). 

2. W międzyczasie fasolę z puszki dokładnie opłukałam i odcedziłam, przełożyłam  do dużej miski. 3. Pestki słonecznika i dyni posiekałam nożem i dodałam do fasoli razem z resztą składników. 
4. Kiedy bataty się upiekły chwilę je studziłam, a następnie przełożyłam do pozostałych składników. 
5. Przy pomocy blendera wszystko zblendowałam na gładką masę.
6. Z gotowej masy uformowałam 5 kotletów.
7. Ulepione kotlety ułożyłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i włożyłam do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika. Piekłam przez 20-25 minut, następnie  każdy kotlet obróciłam i piekłam jeszcze 8-10 minut. 
8. Pod koniec pieczenia kotletów, do piekarnika włożyłam na 3-4 minuty bułki, które delikatnie opiekłam.
9. Gotowe kotlety włożyłam do bułek.  Każdą połówkę posmarowałam ajwarem (lub majonezem), umieściłam na spodzie kilka plasterków cebuli, kilka liści sałaty a następnie włożyłam gorącego burgera, kiełki i zamknęłam bułę. 

inspiracja: Jadłonomia

1 komentarz