Grzanki z chałki z bananem


Prawie przez całą zimę byłam uzależniona od tych grzanek!

Składniki: (na dwie osoby)

- 4 kromki chałki grubości 2 cm
- 0,5 łyżeczki ekstraktu waniliowego
- 1 jajko
- 120 ml mleka roślinnego (albo innego)
- łyżka niesolonego masła
- 0,5-1 łyżeczka cukru
- banan
- cukier puder (do oprószenia)
- syrop klonowy ewentualnie płynny naturalny miód

Przygotowanie:

1. Do głębokiego talerza wbiłam jajko, roztrzepałam je, dodałam ekstrakt waniliowy i mleko. Wymieszałam. Kromkę chałki zanurzyłam w jajkach z mlekiem i obtoczyłam z obu stron.
2. Na dużej patelni roztopiłam masło. Ułożyłam chałki na patelni. Każdą z nich posypałam niewielką ilością cukru. Smażyłam na średnim ogniu 2 minuty. Kiedy panierka się ścięła, a chałki zarumieniły obróciłam je na drugą stronę i smażyłam 2 minuty.
3. Gotowe grzanki położyłam na talerzu, ułożyłam na nich pokrojonego w plasterki banana, oprószyłam cukrem pudrem i polałam syropem klonowym.

Przepis: Gwineth Paltrow




1 komentarz