Spaghetti z cukinii z ciecierzycą w pomidorach


Domowy bogaty sos pomidorowy w połączeniu z ciecierzycą tworzy nie tylko wspaniały smak, ale i szybki, zdrowy posiłek dla całej rodziny.

Składniki na 4 porcje:

- 1 łyżka oliwy z oliwek 
- 1 mała cebula drobno posiekana 
- 2 ząbki czosnku zmiażdżone 
- 4 dojrzałe pomidory, obrane ze skóry i posiekane
- ½ łyżeczki suszonego oregano 
- ½ łyżeczki soli 
- puszka odsączonej ciecierzycy
-  2 średnie cukinie 350 g. 
- 1 łyżka świeżo posiekanej kolendry
- 1-2 łyżki oliwy

Przygotowanie:

1. Cukinie obrałam w julienne. Gotowe przełożyłam do dużej miski i odstawiłam do lodówki.
2. Na średniej patelni rozgrzałam oliwę. Wrzuciłam na nią cebulę, czosnek i smażyłam  około 3-4 minuty, aż stały się miękkie. 
2.  Dodałam pokrojone pomidory, oregano i sól. Mieszając co jakiś czas dusiłam pomidory z cebulą i czosnkiem przez 8-10 minut. Kiedy zgęstniały i miały konsystencję pulpy zmiksowałam sos w blenderze. 
3.  Zmiksowany sos przełożyłam  z powrotem do garnka, podgrzałam i wymieszałam z cukinią i ciecierzycą. 
4. Podałam z posiekanymi liśćmi kolendry.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz