Mini sałatka wiekanocna


Ta warstwowa sałatka wielkanocna od kilku lat gości na naszym stole. Do tej pory przygotowywałam ją w formie tortu 
W tym roku zaopatrzyłam się w nieduże obręcze i w nich zrobiłam sałatkę. Dzięki temu każdy na oddzielnym talerzu dostał swoją porcję.

Składniki na 2 w porywach na 3 porcje:

- 4 jajka ugotowane na twardo
- kilka plasterków wędliny wege, jeśli ktoś je mięso to szynki
- 200 g pieczarek
- kilka różyczek brokułu
- kilka łyżek majonezu
- kiełki
- sol do smaku
- pieprz do smaku
- odrobina masła do smażenia pieczarek

Przygotowanie:

1. Pieczarki starłam na tarce i na odrobinie masła podsmażyłam na patelni. Kiedy odparowała z nich woda przełożyłam do miski, doprawiłam do smaku solą, pieprzem i odstawiłam do ostygnięcia.
2. Jajka obrałam ze skorupek, oddzieliłam białka od żółtek. Białka starłam na tarce, a żółtka rozgniotłam widelcem. Zarówno do białek jak i do żółtek dodałam majonez, sól, pieprz i wymieszałam.
3. W garnku zagotowałam wodę, lekko ją osoliłam i wrzuciłam brokuły. Gotowałam 5-6  minut. Po ostudzeniu pokroiłam go na mniejsze kawałki i wymieszałam z majonezem.
4. Wędlinę pokroiłam w kostkę.
5. Sałatkę układałam warstwowo  w specjalnych obręczach, które przed podaniem sałatki ściągnęłam. Na spodzie położyłam pieczarki, następnie białka, wędlinę wege, brokuła i żółtka. Na wierzch ułożyłam kiełki rzodkiewki.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz