Pascha wielkanocna według przepisu Anny Starmach


Przyznam się bez bicia, że to pierwsza pascha, którą zrobiłam. W moim domu nie było tradycji przygotowywania tego wielkanocnego deseru. Ale od tego roku ta bomba kaloryczna na stałe wejdzie do świątecznego menu w naszej rodzinie. Ta pascha to sztos!

Składniki:

- 1 kg trzykrotnie zmielonego białego sera
- 7 żółtek
- 1 szklanka śmietanki kremówki 36%
- 2 laski wanilii
- 200 g cukru pudru
- 200 g masła 82%
- 0.5 szklanki rodzynek
- rum do namoczenia rodzynek
- 0.5 szklanki skórki pomarańczowej
- 0.5 szklanki siekanych orzechów włoskich 


 Przygotowanie

1. W misie miksera zmiksowałam ser z 50 g cukru pudru i masłem. 
2.W drugiej misce  ubiłam  żółtka razem ze 150 g cukru. Cały czas ucierając wlewałam pomału śmietankę. Do masy śmietankowo-żółtkowej dodałam ziarenka wanilii. Na wolnym ogniu ją podgrzałam, aż lekko zgęstniała. 
3. Połączyłam obie masy. Dodałam pokrojone orzechy, skórkę pomarańczy i wcześniej namoczone w rumie rodzynki. 
4. Durszlak wyłożyłam dużą, podwójnie złożoną gazą, podłożyłam pod niego głęboką miskę i przełożyłam na niego paschę. Masę od góry też przykryłam gazą albo ścierką, obciążyłam talerzem, a następnie czymś ciężkim (np. kamieniem albo moździerzem). Schładzałam przez 48 godzin w  lodówce. 
5. Tuż przed podaniem, rozwinęłam paschę ze ścierki, obróciłam i przełożyłam na talerz.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz