Placki z mąki z ciecierzycy


Dzisiaj pierwszy raz eksperymentuję z mąką z ciecierzycy, która jest bezglutenowa. Na pierwszy ogień poszły placki. Przepis na nie znalazłam na tym blogu 

Składniki:

- szklanka mąki z ciecierzycy
- duży banan
- 1/3 łyżeczki soli
- 1/2 szklanki mleka roślinnego lub wody
- 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia (opcjonalnie)

Przygotowanie:

1. Wszystkie składniki na ciasto zmiksowałam na gładką masę o konsystencji śmietany. Odstawiłam na bok na 10 minut.
2. Patelnię rozgrzałam na małym gazie. Nalewałam na nią po dwie łyżki ciasta na jednego placka. Kiedy na jego powierzchni pojawiły się bąbelki przewracałam go na drugą stronę i jeszcze przez 1-2 smażyłam na najmniejszym ogniu.
3. Placki świetnie smakują z syropem klonowym, masłem orzechowym albo dżemem.





Brak komentarzy

Prześlij komentarz