Walentynkowa szynka w cieście francuskim z grzybami i boczkiem

Składniki:

- opakowanie ciasta francuskiego
- 1 kg szynki bez kości w jednym kawałku
- 2 łyżki musztardy
- pieprz świeżo mielony do smaku
- 2- 4 łyżki oleju do smażenia
- sól do smaku
- 10 dkg suszonych grzybów (dzień wcześniej namoczonych)
- 1 duża cebula
- 1 łyżka masła
- pęczek majeranku (ewentualnie suszony)
- kilkanaście cienkich plastrów wędzonego boczku
- żółtko
- 1 łyżka wody

Przygotowanie:

1. Mięso oczyściłam z błon, posmarowałam musztardą, oprószyłam pieprzem i przez kilka minut obsmażałam, na 2- 3 łyżkach oleju, z każdej strony. Szynkę lekko posoliłam i odstawiłam by wystygła.
2. Namoczone dzień wcześniej suszone grzyby ugotowałam w lekko osolonej wodzie. Odcedziłam, ostudziłam i pokroiłam w kostkę.
3. Cebulę posiekałam i zeszkliłam na łyżce oleju, dodałam masło, grzyby i podsmażyłam.Oprószyłam posiekanym majerankiem, doprawiłam solą, pieprzem i ostudziłam.
4. Boczek rozłożyłam na folii do żywności, tak aby powstał prostokąt. Położyłam na nim połowę grzybów, a na nich polędwicę. Resztą grzybów pokryłam wierzch mięsa i owinęłam je boczkiem (folię usunęłam).
kontrola jakości ;-)
5. Szynkę położyłam pośrodku ciasta francuskiego i owinęłam je ciastem, dokładnie zlepiając brzegi. (Można kawałek ciasta odciąć i użyć je do dekoracji).
 6. Posmarowałam żółtkiem roztrzepanym z łyżką zimnej wody i szczyptą soli, żeby ciasto po upieczeniu było chrupiące. Wstawiłam je do lodówki na 60 minut.
7. Mięso piekę 10 minut w piekarniku rozgrzanym do 220 stopni, a potem jeszcze 30- 40 minut w 180 stopniach.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz