Bezy cynamonowe

Składniki:

- 4 białka z jajek od szczęśliwej kury, ogrzanych do temperatury pokojowej
- 125 g cukru pudru
- 75 g cukru trzcinowego brązowego
- 0,5 - 1 łyżeczka cynamonu
- łyżka drobno posiekanych orzechów lub migdałów do posypania (opcjonalnie)

Przygotowanie:

1. Białka wymieszałam z oboma cukrami,  następnie mikserem ustawionym na najwyższych obrotach, ubijałam kilka minut aż masa zrobiła się bardzo sztywna.
2. Dodałam cynamon i miksowałam jeszcze około minuty.
3. Blachę wyłożyłam papierem do pieczenia, na którą łyżką nakładałam masę bezową, zostawiając między ciasteczkami  3- 4 centymetrowe odstępy.
4. Gotowe bezy posypałam mielonymi migdałami/ orzechami i wstawiłam do piekarnika (ustawionego na termoobieg) rozgrzanego do 160 stopni na około 15- 20 minut.
Bezy po tym czasie pieczenia są na zewnątrz chrupiące, a w środku ciągną się jak krówka. Jeżeli chcemy aby   całe były chrupiące pieczemy je jeszcze kilkanaście minut pilnując aby się nie przypaliły.



1 komentarz