Naleśniki z mięsem mielonym

Składniki na ciasto:
(8- 10 naleśników)

- szklanka mąki
- 2- 4 jajka
- 2 szklanki mleka lub wody (ewentualnie wymieszać pół na pół lub częściowo zastąpić gazowaną wodą mineralną, piwem)
- szczypta soli
- łyżka oleju + olej do smażenia

Składniki na farsz:

- 50 dkg mięsa wołowego, wieprzowego albo drobiowego
- 2 litry bulionu warzywnego
- jajko od szczęśliwej kury
- czerstwa bułka
- 1 cebula (użyłam czerwonej)
- sól i świeżo mielony pieprz do smaku
- garść zielonych oliwek
- łyżka masła
- zielone (np. natka pietruszki, szczypiorek)

Składniki na panierkę:

- jajko od szczęśliwej kury
- bułka tarta

Przygotowanie:

1. Ciasto naleśnikowe rozrobiłam według TEGO przepisu
2.  Mięso gotowałam ( do miękkości) przez dwadzieścia minut w bulionie. Po ugotowaniu wyjęłam z garnka i ostudziłam.
3.  Bułkę namoczyłam w wodzie. Ostudzone mięso zmieliłam razem z  namoczoną i odciśniętą bułką.
 4. Cebulę posiekałam i zeszkliłam na maśle. Do zmielonego mięsa dodałam cebulę, jajko, pokrojone oliwki, posiekaną natkę oraz sól i pieprz do smaku. Wszystko dokładnie wymieszałam.
5. Naleśniki nadziałam farszem, zwinęłam.
6. Jajko roztrzepałam na głębokim talerzu, na drugi wysypałam bułkę tartą. Naleśniki najpierw obtoczyłam w jaku, następnie w bułce i smażyłam na złoty kolor na patelni z rozgrzanym olejem.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz