Spaghetti mare e monti



Składniki (na 4 osoby):

- 500 g spaghetti
- 300 g  świeżych grzybów (prawdziwków, podgrzybków, koźlaków) albo około 200 g suszonych- wcześniej namoczonych
- 500 g pomidorów bez skóry z puszki
- pęczek natki pietruszki
- ostra papryczka
- 6 łyżek oliwy z oliwek
- szklanka czerwonego wytrawnego wina
- puszka tuńczyka w oliwie
- tarty parmezan
- sól i pieprz do smaku (opcjonalnie)

Przygotowanie:

1. Na rozgrzanej oliwie przez pół minuty podgrzewałam posiekany czosnek z posiekaną papryczką, dodałam pokrojone grzyby. Smażyłam około 4 minut, dodałam odsączonego tuńczyka i posiekaną pietruszkę. Na małym ogniu gotowałam kolejne 4- 6 minut.
2. Do sosu dolałam wino. Kiedy częściowo odparowało dodałam pomidory i dusiłam 15 minut.
3. Spaghetti ugotowałam al dente, przerzuciłam do patelni z sosem, zamieszałam, podgrzałam, doprawiłam delikatnie solą, pieprzem i posypałam parmezanem.

 lekko zmodyfikowany przepis pochodzi z książki "Toskańska miłość gotowania" Miriano Baldacci


Brak komentarzy

Prześlij komentarz