Pischinger przekładany masą kakaową

Składniki:

- opakowanie wafli
- kostka masła (250g)
- szklanka drobnego cukru 
- 2 łyżki cukru waniliowego
-2 łyżki, ciemnego kakao
- 2 żółtka z jajek od szczęśliwej kury
- łyżka kwaśnej śmietany
- sok z połowy cytryny
- pół słoika dżemu, około 140 g (używam śliwkowego, porzeczkowego albo rabarbarowego)

Przygotowanie:

1. Masło, cukier i cukier waniliowy rozpuściłam na małym ogniu w rondelku. Dodałam kakao i dokładnie wymieszałam. Masę odstawiłam na bok do wystygnięcia.
2. Śmietanę ubiłam z żółtaki, dodałam sok z cytryny i połączyłam z ostudzoną masą kakaową.
3. Rondel z masą kakaową ustawiłam na większym rondlu z gotującą się wodą i na parze ubijałam, przez kilka minut, masę do momentu aż zgęstniała.
4. Gęstą masę ostudziłam i rozprowadziłam na waflach. Dżem rozsmarowałam na czystym waflu i połączyłam go z waflem od strony masy kakaowej.
5. Gotowe wafle mocno docisnęłam od góry deską, na nią położyłam ciężki moździeż i wstawiłam na noc do lodówki. Rano pokroiłam je w prostokątne kawałki.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz