Sernik AMORetto

na przypadającą dzisiaj 40 rocznicę ślubu Ani i Janusza
Składniki:

- 100 g migdałów + 10 g do dekoracji
- 500 g twarogu sernikowego
- 0,75 szk drobnego cukru
- 3 jajka od szczęśliwej kury
- 1 łyżeczka zapachu waniliowego
- 2- 3 łyżki likieru amaretto
- 200 g (0,75 szk) gęstej śmietany
- łyżka cukru pudru
- odrobina masła do wysmarowania formy

Przygotowanie:

1.Piekarnik rozgrzałam do 170 stopni.
2. Migdały rozsypałam w formie do pieczenia i piekłam 8 minut. Ostudzone migdały dokładnie posiekałam.
3. Ser z cukrem zmiksowałam na gładką masę, dodałam jajka, wanilię, likier amaretto i śmietanę. Nadal miksowałam. Dorzuciłam 100 g migdałów, całość wymieszałam.
4. Masę sernikową przełożyłam do nasmarowanej tłuszczem formy.
5. Sernik piekłam w piekarniku nagrzanym do 170 stopni przez 40 minut ( do momentu aż ciasto się ścięło).
6. Piekarnik wyłączyłam, uchyliłam jego drzwiczki i pozostawiłam w nim ciasto na godzinę, aż ostygło. Po tym czasie sernik wstawiłam do lodówki.
7. Przed podaniem ciasta wyjęłam je z formy, posypałam cukrem pudrem i pozostałymi prażonymi migdałami.
Sernik najlepiej smakuje na drugi dzień.


2 komentarze

  1. Ani i Januszowi życzę wszystkiego co najlepsze...przy tak pięknej okazji :-)
    A nad sernikiem się rozpływam...z zachwytu :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. sernik i migdały -pysznie! a jeszcze w formie serduszka -już całkiem obezwładnia :)
    zapraszam do mnie na serduszkowe muffiny.

    OdpowiedzUsuń