Zupa krem z selera z musztardą gruboziarnistą

Składniki:

- 2 oczyszczone i pokrojone w talarki pory
- 2 dolne części selera naciowego oczyszczone i pokrojone w plastry (zachowałam wewnętrzne listki)
- 800 g selera korzennego, obranego i pokrojonego w kostkę
- 70 g masła
- łyżeczka soli morskiej
 - świeżo mielony pieprz do smaku
- litr bulionu warzywnego
- łyżeczka musztardy gruboziarnistej
- 150 g chudego wędzonego boczku bez skóry, pokrojonego w kostkę
- 50 g orzeszków piniowych (opcjonalnie)

Przygotowanie:

1. Masło roztopiłam w dużym garnku na małym ogniu. Włożyłam pory, oba selery, łyżeczkę soli morskiej i przez 30 minut wolno smażyłam często mieszając aby warzywa się nie przypaliły.
2. Po 30 minutach wlałam bulion, doprowadziłam do wrzenia, wolno gotowałam na ogniu 15 minut.
3. Zupę zmiksowałam partiami w blenderze, przelałam przez sitko z powrotem do garnka. Dodałam musztardę, wymieszałam i pieprzem doprawiłam do smaku.
4. Na patelni podsmażyłam boczek,( pod koniec można dodać orzeszki piniowe i smażyć jeszcze kilka minut). Odsączyłam z tłuszczu na papierowym ręczniku.
5. Ciepłą zupę rozlałam do miseczek, na wierzchu posypałam zrumienionym boczkiem. Można udekorować natką pietruszki albo posiekanymi listkami selera.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz