Kurczak w czerwonej kapuście

Składniki:

- 1 średniej wielkości czerwona kapusta (około 0,5- 0,7 kg)
- 2 cebule
- 3 ząbki czosnku
- 6 kurzych podudzi
- 0,5 szklanki czerwonego, wytrawnego wina
- sól do smaku
- pieprz do smaku
- oliwa do smażenia ( 2- 3 łyżki)

Przygotowanie:

1. Na oliwie, w głębokim garnku, zeszkliłam, obraną i posiekaną cebulę, dodałam pokrojony czosnek,wymieszałam. Dodałam poszatkowaną kapustę i na średnim ogniu, co jakiś czas mieszając, podsmażałam całość przez 8 minut.
2. Pod kapustę, włożyłam podudzia kurczaka, dolałam wino, sól, sporo pieprzu, przykryłam pokrywką i co jakiś czas mieszając kapustę i obracając mięso smażyłam 45 minut.

Jeśli chcemy aby skórka kurczaka była chrupiąca, przed duszeniem możemy podsmażyć go na patelni na oliwie.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz