Zupa z soczewicy z karmelizowaną cebulą

Składniki:

- 200 g soczewicy
- 50 g brązowego ryżu
- 0,5 litra bulionu + dodatkowa szklanka bulionu
- 0,5 litra wody
- 1 łyżeczka mielonego kuminu
- 2 duże cebule
- 20 g. masła
- 1 łyżka cukru
- 1 łyżeczka octu balsamicznego
- szczypta pieprzu cayenne
- 2 łyżki posiekanej natki pietruszki

Przygotowanie:

1. Wodę i pół litra bulionu wlewam do garnka i zagotowuję. Dodaję przepłukany pod zimną wodą ryż i gotuje 15 minut.
2. Po 15 minutach dodaję przepłukaną pod zimną wodą soczewicę i kumin. Gotuję na małym ogniu kolejny kwadrans.
3. W międzyczasie na patelni roztopiłam masło, dodałam obraną i posiekaną cebulę, którą dusiłam kilka minut aż się zeszkliła. Dosypałam cukier, doprawiłam octem balsamicznym i smażyłąm do chwili skarmelizowania się cebuli.
4. Do gotującej się zupy dodałam pieprz, natkę pietruszki i skarmelizowaną cebulę oraz pozostałe pół szklanki bulionu

1 komentarz

  1. robię taką zupkę, ale bez dodatku cebuli. Następnym razem wykorzystam twój przepis ;)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie,
    Szana-Banana
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń