Ciasto marchewkowe


Składniki:

- 4 jajka od szczęśliwych kur
- 200 g cukru trzcinowego
- 100 g masła
- 200 g startej marchewki
- garść rodzynek
- garść posiekanych orzechów włoskich
- 150 g mąki
- 0,5 łyżeczki gałki muszkatołowej
- 1 łyżeczka cynamonu

Pzygotowanie:

1. Jajka z cukrem utarłam na gładką masę. Dodałam pokrojone w kostkę masło i jeszcze miksowałam kilka minut.
2. Wsypałam marchewkę, rodzynki, orzechy, mąkę, gałkę muszkatołową i cynamon. Dokładnie wymieszałam.
3. Ciasto przełożyłam do brytfanki wysmarowanej tłuszczem albo wyściełanej pergaminem.
4. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni, ciasto piekłam 45 minut.
Po wyjęciu z piekarnika ostudzone ciasto można wysmarować polewą.

Składniki na polewę:          

- 1,5- 2 szkl cukru pudru
- 125 g kremowego serka
- 50 g masła

Przygotowanie polewy:

1. Mikserem ucieram wszystkie składniki do momentu uzyskania jednolitej, gładkiej masy. Wstawiam do lodówki, żeby polewa lekko stężała.
2. Wystudzone ciasto przekrawam poziomo na dwie części. Spód ciasta smaruję polewą, przykrywam górą ciasta, którą smaruję pozostałą polewą.
3. Ciasto wstawiam do lodówki.

Ciasto w środku jest lekko wilgotne no i... pyszne.

Propozycje na jeszcze inne ciasta marchewkowe tutaj:
1. ciastek marchewkowy
2. klasyczne ciasto marchewkowe

Brak komentarzy

Prześlij komentarz