Burgery z tuńczyka


Składniki na tego burgera można przygotować  wcześniej, a w czasie posiłku wszystko razem poskładać i upiec na grillu.

Składniki:

- łyżeczka wasabi w proszku
- 2 łyżeczki musztardy Dijon
- 1/2 łyżeczki czarnego pieprzu
- 1/2 łyżeczki soli
- łyżeczka startego na tarce korzenia imbiru
- łyżeczka drobno posiekanego czosnku
- 1,5 łyżki oleju z fistaszków (użyłam oliwę z oliwek)
- 450 g steków z tuńczyka
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- 1-2 czerwone cebule ( w oryginalnym przepisie szalotki pokrojone w cienkie plasterki 
- 4 bułki hamburgerowe ( w przepisie razowe albo z kiełkującego ziarna)
- 110 majonezu ( w oryginalnym przepisie sojowo-sezamowego)
- garść świeżych warzyw, użyłam szpinak baby i cykorię, ale może być rukola itp.

Przygotowanie:

1. W małej misce rozprowadziłam z wodą wasabi i musztardę. Wymieszałam. Wlałam do kielicha blendera razem z imbirem, czosnkiem, pieprzem, solą i olejem z fistaszków. Dodałam pokrojonego tuńczyka i lekko zmiksowałam.
2. Uformowałam 4 kotlety, które włożyłam do lodówki na godzinę.
3. W międzyczasie na patelni podgrzałam 2 łyżki oliwy i smażyłam na nim czerwoną cebulę, aż stała się szklista i miękka.
4. Kotlety wyjęłam z lodówki i wysmarowałam delikatnie oliwą. Umieściłam na patelni do grillowania i grillowałam kilka minut (3-5) z każdej strony. Razem z burgerami grillowałam bułki.
5. Gotowe bułki posmarowałam majonezem, ułożyłam na każdej podsmażoną cebulę albo szalotki, trochę szpinaku i cykorii (rukoli) i kotlet z tuńczyka.

Przepis: Gwyneth Paltrow


Brak komentarzy

Prześlij komentarz