Piersi z kurczaka z mozarellą w sosie pomidorowym


Szybki przepis na danie z filetem z kurczaka. W zasadzie robi się samo.

Składniki:

- 1 podwójna pierś z kurczaka 
- 1 łyżeczka suszonego oregano 
- szczypta ostrej papryki 
- 1 puszka (400 g) pokrojonych pomidorów
- 1 kulka mozzarelli 
- sól
- pieprz
- masło 
- oliwa 
- gnocchi do podania
- rukola
- kilka pomidorków koktajlowych
- łyżka prażonych pestek słonecznika

Przygotowanie:

1. Pierś z kurczaka umyłam, oczyściłam z błonek i kostek. Pokroiłam w kilka podłużnych pasków, oprószyłam solą, pieprzem, suszonym oregano i ostrą papryką. Na koniec natarłam oliwą.
2. Na sporej patelni rozgrzałam 2 łyżki masła i 1 łyżkę oliwy. Umieściłam na niej mięso i smażyłam kilka minut. W połowie smażenia kurczaka obróciłam na drugą stronę. 
3. Wlałam pomidory i całość zagotowałam. Dosmaczyłam je solą, pieprzem i odrobiną ostrej papryki. 
4. Gotowałam pod przykryciem przez 8 minut. W międzyczasie filety przewróciłam na drugą stronę. 
5. Mozzarellę pokroiłam w plastry i położyłam na kurczaku. Przykryłam i gotowałam przez 2-3 minuty, aż ser się roztopił. 
6. Gnocchi ugotowałam według instrukcji na opakowaniu. Gotowe ułożyłam na talerzu razem z kurczakiem i mini sałatką z rukoli z pokrojonymi pomidorkami, pestkami słonecznika i łyżeczką oliwy.

przepis: Kwestia Smaku


1 komentarz

  1. Na taki obiad mam od dawna ochotę, aż się zainspirowałam, pysznie :)

    OdpowiedzUsuń