Ciasto z morelami na kruchym spodzie


Morele można w tym cieście zastąpić śliwkami albo zrobić pół na pół.

Składniki:

-  90 g mąki ziemniaczanej 
- 120 g mąki pszennej 
- 90 g masła, zimnego, pokrojonego na małe kawałki 
- cukier z prawdziwą wanilią lub łyżeczka naturalnej esencji waniliowej 
- 80 g cukru pudru 
- 1 jajko 
- 1 łyżka śmietany 18% 
- około 500-600 g moreli 



Przygotowanie:

1. W misce umieściłam oba rodzaje mąki, masło, cukier, wanilię, jajko i śmietanę. Wszystko zmiksowałam mikserem Kiedy ciasto uzyskało konsystencję masła schładzałam je przez 15 minut w lodówce. 
2. Piekarnik nagrzałam do 190 st C. 
3. Tortownice (użyłam 25 cm) wyłożyłam papierem do pieczenia. Przełożyłam do niej ciasto, pomagając sobie silikonową łopatką, którą zwilżyłam wodą, bo ciasto jest klejące. 
4. Owoce pozbawiłam pestek, przekroić wzdłuż na ćwiartki i ułożyłam gęsto na cieście. Wstawiłam do piekarnika i piekłam 60 minut. 
5.  Po upieczeniu i ostudzeniu ciasto można oprószyć cukrem pudrem lub polukrować.

Inspiracja: White Plate





Brak komentarzy

Prześlij komentarz