Czekoladowe ciasto bez glutenu z sezonowymi owocami


Hit tego lata! Czekoladowe ciasto bez mąki z owocami.
Uwielbiam je!

Składniki:

- 2 tabliczki gorzkiej czekolady (używam 70% kakao)
- kostka masła 200 g (82% tłuszczu)
- 5 jajek (oddzielnie żółtka i białka)
- 4-5 łyżek cukru
- 400 ml schłodzonej śmietanki 30% albo 36%
- 1 łyżka cukru pudru
- sezonowe, ulubione owoce ( maliny, porzeczki, jagody, borówki amerykańskie pestki granatu...)


Przygotowanie:

1. Piekarnik nagrzałam do 180 stopni C.
2.Dno tortownicy o średnicy 25 cm wyłożyłam papierem do pieczenia, a następnie zacisnęłam obręcz. 
3. Masło razem z połamaną na kawałki czekoladą rozpuściłam w kąpieli wodnej. 
4. Białka oddzieliłam od żółtek i ubiłam na sztywną pianę.
5. Żółtka i cukier miksowałam kilka minut, aż podwoiły swoją objętość. Dodawałam do nich, stale miksując, roztopioną czekoladę z masłem. Na koniec drewnianą łyżką przełożyłam ubitą pianę z białek i dokładnie, ale delikatnie wymieszałam do uzyskania jednolitej masy.
6. Ciasto wyłożyłam do formy i wyrównałam. Wstawiłam do nagrzanego piekarnika i piekłam około 25-30 minut.
7. Gotowe wyjęłam i pozostawiłam do czasu, aż ostygło.
8. Do schłodzonego naczynia wlałam zimną śmietanę i ubijałam przez 30 sekund na najniższych obrotach. Po tym czasie zwiększyłam obroty do najwyższych i ubijałam do momentu, aż śmietana stała się sztywna. Pod koniec miksowania dodałam przesiany cukier puder.
9. Na ostudzonym cieście rozprowadziłam ubitą śmietaną, wyłożyłam ją ulubionymi owocami i schowałam do lodówki.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz