Galaretka dla dzieci


Galaretki zalane śmietanką to nie tylko ulubiony deser syna, ale męża i znajomych. Znikają w try miga, dlatego robię podwójną porcję w dwóch oddzielnych naczyniach.

Składniki:

- 4 dowolne galaretki
- 330  ml śmietanki 30%
-2 łyżki cukru
-1,5 łyżki żelatyny

1.Każdą galaretkę, osobno rozpuściłam w 340 ml gorącej, przegotowanej wody. Kiedy ostygły włożyłam je na kilka godzin do lodówki.
2. Żelatynę zalałam 100 ml wrzącej wody i odstawiłam do napęcznienia. 
3. Śmietankę przelałam do rondelka, dodałam cukier i całość zagotowałam. Do gorącej śmietanki dodałam namoczoną żelatynę i całość mieszałam, aż żelatyna się rozpuściła. Ostudziłam pilnując, by śmietanka z żelatyną się nie ścięła. 
4. Gotowe galaretki wyjęłam z miski i pokroiłam w kostkę. Przełożyłam je do nie za dużej blachy, którą wyłożyłam folią spożywczą. 
5. Galaretki zalałam przestudzoną śmietanką i ponownie umieściłam w lodówce. 
6. Gdy śmietanka się ścięła, całość wyjęłam z formy i pokroiłam w kostkę.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz