Zupa śródziemnomorska


Zupa śródziemnomorska to kolejna wariacja na temat zupy jarzynowej czy minestrone. Ta wzbogacona jest białą fasolą z puszki, ale jej smak "robią" pieczone papryki i kropla dobrej oliwy. W czasie obecnego lata robiłam ją kilkakrotnie, korzystając, z okazji, że paprykę można jeszcze kupić w przystępnej cenie.

Składniki:

- 2 l bulionu warzywnego
- 1 korzeń pietruszki
-  marchewki
- 3 kolorowe papryki
- 100 g pora 
- 200 g przystawki 
- 400 g pomidorów pokrojonych, bez skórki w puszce
- 240 g białej fasoli z puszki
- 1 cebula
- 2-3 ząbki czosnku
- 2-3 łyżki oliwy z oliwek
- 1/2 łyżeczki suszonego tymianku
- 1/2 łyżeczki mielonej słodkiej papryki
- 1/4 łyżeczki mielonej ostrej papryki
- sól do smaku
- pieprz do smaku

Przygotowanie:

1. Papryki przekroiłam na pół i usunęłam z nich gniazda nasienne. Ułożyłam je razem z całymi, nieobranymi ząbkami czosnku na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Warzywa dokładnie skropiłam oliwą z oliwek i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200 stopni. Piekłam przez około 15 minut. Gotowe wyjęłam z piekarnika.
2. Cebulę i pora drobno posiekałam. Marchewki i pietruszkę pokroiłam w talarki, a selera w kostkę. 3. W dużym garnku rozgrzałam oliwę z oliwek i podsmażyłam na niej pokrojone warzywa – najpierw cebulę i pora, później resztę pokrojonych warzyw. Smażyłam przez 3-4 minuty. 
4. Do podsmażonych warzyw wlałam bulion jarzynowy i gotowałam przez 15 minut. 
5. Z upieczonych papryk zdjęłam skórkę, pokroiłam je w większą kostkę i dodałam do zupy. 
6. Upieczony czosnek obrałam i rozgnieciony wrzuciłam do garnka. 
7. Dodałam pomidory i fasolkę z puszki. Całość gotowałam przez 10 minut.
8. Gotową zupę dosmaczyłam solą i pieprzem oraz pozostałymi przyprawami: tymiankiem, słodką i ostrą papryką.
9. Do rozlanej do misek zupy wlałam po kropli oliwy z oliwek.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz