Tagliatelle z kurkami


Pyszny, łatwy i szybki makaron z kurkami. Zamiast oliwy extra vergine można użyć 80 ml śmietanki kremówki 36% lub 30%


Składniki na 2 porcje:

- 100 g makaronu tagliatelle
- 80 g szpinaku, sałatkowego baby
- 150 g kurek
- 2 ząbki czosnku
- 30 g orzechów włoskich
- 1 łyżka masła
- około 4 łyżek oliwy extra vergine
- zioła: 1 łyżka posiekanego estragonu lub 2 łyżki bazylii lub 1 łyżka natki pietruszki
- tarty parmezan 

 Przygotowanie

1. Szpinak opłukałam i osuszyłam. 
2. Kurki wyłożyłam na sitko i oczyściłam z liści i ziemi, opłukałam pod mocnym strumieniem chłodnej wody. Następnie dokładnie osuszyłam na ręczniku papierowym. 
3. Czosnek obrałam i starłam na drobnej tarce. 
4. Orzechy posiekałam. Na dużej patelni rozgrzałam masło z czosnkiem i orzechami. Smażyłam przez minutę. Dodałam kurki i na dużym ogniu smażyłam przez 2 minuty co jakiś czas mieszając. Wlałam oliwę extra vergine i na dużym ogniu zagotowałam. Doprawiłam solą i świeżo zmielonym pieprzem. 5. Wciąż trzymając danie na dużym ogniu dodałam szpinak oraz wcześniej ugotowany i odcedzony makaron. Wymieszałam i gotowałam na dużym ogniu przez około 1 minutę aż sos zgęstniał. W międzyczasie dosypałam zioła. 
6. Makaron przełożyłam na talerze i posypałam tartym parmezanem.

Inspiracja: Kwestia Smaku


Brak komentarzy

Prześlij komentarz