Czekoladowe ciasto bez mąki z kremem z białej czekolady i z migdałami


To trzecie, a może i czwarte czekoladowe ciasto w ostatnim czasie. Tym razem postanowiłam wykorzystać również białą czekoladę, która nie mając swoich amatorów, walała się po szufladzie od dłuższego czasu. Efekt  przeszedł najśmielsze oczekiwania.


Składniki na ciasto:

 - 5 jajek 
- szczypta soli
-  80 g cukru (najlepiej nierafinowanego cukru trzcinowego) 
-  300 g gorzkiej czekolady 
-  100 g masła lub oleju kokosowego 

Sposób przygotowania

1. Czekoladę połamałam i razem z masłem roztopiłam w kąpieli wodnej. Odstawiłam do ostygnięcia. 
2. Oddzieliłam żółtka od białek. Białka ze szczyptą soli ubiłam na sztywno i odstawiłam na bok.
3. Żółtka utarłam z cukrem na jasną, puszystą masę. Dalej miksując dodawałam stopniowo chłodną masę czekoladową. Partiami dodawałam ubitą pianę z białek i wymieszałam delikatnie drewnianą łyżką. 
4. Dno tortownicy o średnicy 24 cm wyłożyłam papierem do pieczenia, a następnie zacisnęłam obręcz. Ciasto wyłożyłam do formy. Piekłam w nagrzanym piekarniku (grzanie góra-dół) 30 minut w temperaturze 180°C. Pozostawiłam do ostygnięcia.


Składniki na krem:

- 200 g białej czekolady 
- 150 g śmietany kremówki 30% 
- 150 g mascarpone 
- 100 g płatków migdałowych 

Przygotowanie:

1. Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej. Połączyłam z kremówką. 
2. Na sam koniec dodałam  mascarpone i dokładnie wymieszałam. 
3. Gładką masę nałożyłam na ostudzony spód. Ozdobiłam płatkami migdałowymi i wstawiłam na 2-3 godziny do lodówki.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz