Naleśniki ze śliwkami


Pora na coś ze śliwkami. Ponieważ jest na nie sezon i są tanie, warto jeść je pod różnymi postaciami korzystając w ten sposób z ich licznych właściwości zdrowotnych.

Składniki:

- 500 g świeżych śliwek, bez pestek
- 300 ml czerwonego wina 
- 30 g cukru pudru 
- laska wanilii 
- gwiazdka anyżu 
- 2 goździki 
-  sok z 1-2 cytryn

Przygotowanie:

1. Ciasto na naleśniki zrobiłam według jednego z wybranych przepisów.
2. Do rondla wsypałam cukier puder i postawiłam go na średnim ogniu. Nie mieszałam cukru, dopóki się nie rozpuścił i nie stał się jasnobrązowy. Gdy cukier zaczął przybierać kolor brązowy zaczęłam mieszać, aż karmel zrobił się ładny i brązowy. 
3. Zdjęłam rondel z karmelem z ognia na kilka chwil, aby nieco go schłodzić. Dodałam czerwone wino bardzo ostrożnie, bo karmel jest gorący, a po dodaniu wina rozpryskuje się jak diabli. 
4. Rondel ponownie postawiłam na średnim ogniu i mieszałam, aż karmel całkowicie się rozpuścił. Zajęło mi to 2 minuty. Dodałam anyż gwiazdkowy, ziarna z połowy laski wanilii i goździki. 
5. Zredukowałam objętość, aż pozostały około 4 łyżki. Dołożyłam śliwki i sok z cytryny. Gotowałam na wolnym ogniu przez około 15-25 minut, do momentu osiągnięcia dość gęstej i syropowatej konsystencji. 


Brak komentarzy

Prześlij komentarz