Ryż z bobem


Produkty:


- 1/2 kg bobu
- 200 g ryżu arborio
- 1 l wywaru warzywnego
- 2 ząbki czosnku
- sok z 1/2 cytryny
- szczypta cukru
- pęczek koperku
- 2 łyżki masła
- 2 łyżki oliwy


Przygotowanie:             


1. Bób ugotowałam. (Po ugotowaniu jak ostygnie powinno się go wyłuskać, ale mój miał miękką skórkę, która nam nie przeszkadzała więc zostawiliśmy bób w spokoju).
2. Na wysokiej patelni z grubym dnem, (można robić to w garnku) podsmażyłam na oliwie posiekany czosnek, pilnując żeby się nie przypalił. Dodałam sok z cytryny, cukier, wymieszałam, dodałam ryż i znowu wymieszałam.
3. Wlałam chochlę wrzącego wywaru, mieszałam aż ryż go wchłonął, potem wlałam kolejną chochlę wywaru, i tak dalej, aż ryż był al dente.
4. Dodałam bób, wymieszałam, dodałam ostatnią chochlę wywaru, mieszałam, dodałam posiekany koperek, całość wymieszałam, dorzuciłam pokrojone na kilka kawałków masło.
5. Patelnię zdjęłam z ognia i przykryłam.
6. Najlepiej podać danie po dwóch minutach i zjeść ciepłe.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz