Ciasteczka migdałowe

Składniki:

- 10- 15 dag płatków migdałowych
- szklanka miękkiego masła
- łyżeczka ekstraktu waniliowego
- szklanka cukru pudru + 2-3 łyżki do oprószenia ciasteczek
- 2,5 szklanki mąki
- szczypta soli

Przygotowanie:

1. Piekarnik nagrzałam do 180 stopni C.
2. Na blasze rozsypałam płatki migdałowe, które w piekarniku prażyłam 6 minut. Gotowe ostudziłam.
2. Masło utarłam, dodałam ekstrakt waniliowy i szklankę cukru pudru. Miksowałam do chwili połączenia składników.
3. Mąkę wymieszałam z solą i ostudzonymi migdałami, po łyżce dodawałam do masy maślanej, miksując na najniższych obrotach.
4. Z ciasta ulepiłam kulki o średnicy 2 cm. Ułożyłam je na blasze wyściełanej pergaminem. Piekłam 15 minut w piekarniku nagrzanym do 160 stopni C.
5. Gotowe ciastka studziłam kilka minut na kratce, po czym obtoczyłam w cukrze pudrze.

1 komentarz