Domowe śledzie

Składniki:

- 12 solonych filetów śledziowych
- 1 czerwona cebula, obrana i pokrojona w krążki
- 2 marchewki, obrane i pokrojone w talarki
- listki z kilku gałązek koperku

Składniki na zalewę:

- 400 ml wody
- 400 ml białego octu winnego
- 250 ml cukru pudru
- 2 liście laurowe
- 2 łyżki całych ziaren pieprzu czarnego
- 1 łyżka ziaren kolendry
- 2 łyżki ziaren gorczycy
- 10 goździków
- 15 ziaren ziela angielskiego

- kilka wysterylizowanych* słoików ( u mnie wyszły 4 półlitrowe)

Przygotowanie:

1. Śledzie zalałam zimną wodą i odstawiłam na 6 godzin.
2. Składniki zalewy zagotowałam w rondlu, zmniejszyłam ogień i gotowałam na wolnym ogniu 30 minut. Zdjęłam z ognia i ostudziłam.
3. Filety odsączyłam i pokroiłam na 3-centymetrowe kawałki. Włożyłam je do wysterylizowanego słoika, przekładając cebulą, marchwią i koperkiem. Zalałam chłodną zalewą.
4. Słoik dobrze zakręciłam i na tydzień odstawiłam do lodówki.


* aby wysterylizować słoiki, umieściłam je w nagrzanym do 100 stopni C piekarniku i "piekłam"  kilka minut.
Można też słoiki włożyć na kilka minut do gotującej się wody, a potem dokładnie wysuszyć. Słoiki nie mogą być mokre!

 na podstawie przepisu z Magazynu Kuchnia.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz