Ciasto makowe bez mąki

Składniki:

- 4 duże jajka
- 125 g miękkiego masła + kawałek do wysmarowania formy
- skórka starta z jednej cytryny
- 150 g cukru pudru + dodatkowo łyżka do dekoracji
- 2 łyżki kakao
- 200 g  zmielonego maku

Przygotowanie:

1. Okrągłą formę (24 cm) wysmarowałam masłem.
2. Piekarnik rozgrzałam do 170 stopni C.
3. Żółtka oddzieliłam od białek.
4. Mikserem ucierałam żółtka, masło, 100 g cukru pudru, skórkę z cytryny, do momentu, aż masa zrobiła się gładka i gęsta.
5. Białka ubijałam, aż się spieniły, dodawałam stopniowo pozostałe 50 g cukru pudru i kiedy zrobiły się sztywne przestałam ubijać.
6. Zmielony mak połączyłam z masą żółtkową, następnie dodałam ubite białka i delikatnie połączyłam wszystkie składniki.
7. Łyżką przełożyłam ciasto do przygotowanej formy i wstawiłam na 70 minut do rozgrzanego piekarnika..
8. Gotowy makowiec wyjęłam z piekarnika. Kiedy ostygł, jego wierzch oprószyłam cukrem pudrem.





Brak komentarzy

Prześlij komentarz