Sernik kajmakowy

Składniki na spód:
na formę 26 cm ( na mniejszą formę 20 cm używam o połowę mniej produktów)

- 100 g solonych orzeszków
- 160 g owsianych ciasteczek
- 60 g masła
- 2 łyżki cukru

Przygotowanie:

1. Tortownicę wyłożyłam papierem do pieczenia.
2. Składniki na spód zmiksowałam w blenderze i ułożyłam je na dnie tortownicy. Wyrównałam i wstawiłam na 12 minut do piekarnika nagrzanego do 190 stopni C.

Składniki na masę:

- 600 g białego sera trzykrotnie mielonego
- 400 g masy kajmakowej ( 230 g zużywam do masy sernikowej, pozostałą na polewę)
- 50 g masła
- 100 g cukru
- cukier z prawdziwą wanilią
- 3 jajka
- łyżka mąki pszennej

Przygotowanie:

1. Masło utarłam z cukrem i cukrem waniliowym. Dodałam 230 g kajmaku i dokładnie wymieszałam tak, aby masa była gładka.
2. Dodałam jajka, ser i mąkę. Wszystkie składniki zmiksowałam.
3. Masę przełożyłam na podpieczony spód i wstawiłam do piekarnika, zmniejszając temperaturę do 180 stopni C. Po 50 minutach wyłączyłam piekarnik i ostudziłam sernik przy uchylonych drzwiczkach.

Składniki na polewę:

- pozostała masa kajmakowa - 170 g
- 3 łyżki mleka ( użyłam sojowe)
- 2 łyżeczki masła

Przygotowanie:

1. Masę kajmakową wraz z mlekiem zagotowałam na wolnym ogniu w rondelku ( nie powinna mieć żadnych grudek).
2. Dodałam 2 łyżeczki masła. Dokładnie wymieszałam i przelałam na wierzch zimnego sernika. Wstawiłam do lodówki na kilka godzin.


* inspiracja : http://whiteplate.blogspot.com

1 komentarz