Domowe krakersy z kminkiem

Składniki:

- 300 g mąki pszennej razowej (lub zwykłej) + do oprószenia stolnicy
- 1 łyżka kminku ( daję podwójną porcję) *
- łyżeczka soli
- 80 g zimnego masła pokrojonego w kostkę
- 8 łyżek wody 
- łyżka miodu

* zamiast kminku można dodać na zmianę: ziarna sezamu, kopru włoskiego, pestki słonecznika, czarnuszkę, mak, listki rozmarynu, tymianku, zmielone orzechy włoskie

Przygotowanie

1. Do miski wsypałam mąkę, sól i kminek. Wymieszałam.
2. Dodałam masło i rękami mieszałam składniki, aż powstała kruszonka. Dolałam wodę i wyrobiłam ciasto. (Jeśli wody będzie za mało dolewamy więcej, tyle ile potrzebuje mąka).
3. Stolnicę oprószyłam mąką, rozwałkowałam na niej cienko ciasto, z którego wykroiłam foremką krakersy. 
4. Krakersy przełożyłam na blachę wyściełaną papierem do pieczenia.
5. Piekłam 15 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni C.

* inspiracja: Marta Gessler





Brak komentarzy

Prześlij komentarz