Pasztet z zielonej soczewicy

Składniki:

- szklanka zielonej soczewicy
- 4 marchewki
- 2 cebule
- 2 ząbki czosnku
- 1 duży korzeń pietruszki
- ćwierć selera
- 3 jajka
- 150 ml oliwy
- łyżeczka sosu sojowego
- sól
- świeżo zmielony czarny pieprz
- curry
- imbir w proszku
- odrobina chili
- curry

Przygotowanie:

1. Soczewicę zalałam wodą i odstawiłam na 1,5 godziny. Przepłukałam, odsączyłam i wlałam świeżą wodę, tak żeby zakryła ziarna.
2. Gotowałam, co jakiś czas mieszając, na średnim ogniu około 40 minut do chwili, aż soczewica zrobiła się miękka.
3. W chwili kiedy gotowała się soczewica, obrałam i umyłam warzywa. Cebulę i czosnek bardzo drobno pokroiłam, a marchewkę, selera i pora starłam na tarce o dużych oczkach.
4. Na dużej patelni albo w rondlu z grubym dnem rozgrzałam oliwę, na której usmażyłam warzywa.
5. Warzywa doprawiłam do smaku przyprawami, zmieszałam z ugotowaną i odcedzoną soczewicą.
Odstawiłam do ostygnięcia.
6. Po przestudzeniu wbiłam jajka i całość dokładnie wymieszałam.
7. Przełożyłam do keksówki wyściełanej papierem do pieczenia. Wierzch pasztetu wyrównałam i docisnęłam łopatką, aby usunąć powietrze.
8. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piekłam 40- 45 minut.
9. Przed pokrojeniem pasztet studziłam w lodówce.



1 komentarz

  1. dodałam cukinię przetartą na dużych oczkach - wyszło pysznie :)

    OdpowiedzUsuń