Chlebek Naan

Składniki

-  500 g mąki pszennej 
- 21 g świeżych drożdży 
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia - 1 łyżeczka soli 
- 4 łyżki jogurtu naturalnego
- 110 g rozpuszczonego, klarowanego masła
- około 150 ml ciepłej wody 
- coś do posypania chlebków, np: świeża kolendra, czosnek, rozmaryn, pietruszka ziarenka maku, sezamu, słonecznika, czarnuszka drobno posiekana cebula sól morska...

Przygotowanie:

1. Z drożdży zrobiłam zaczyn. Rozpuściłam je w 100 ml ciepłej (ale nie gorącej!) wody z łyżką cukru i łyżką mąki.
2. W misce wymieszałam mąkę z proszkiem do pieczenia i solą. 
Dodałam zaczyn z drożdży, jogurt i połowę masła. Stopniowo wlewałam wodę i wyrabiałam ciasto, aż stało się miękkie.
3. Przełożyłam ciasto na posypany mąką blat i wyrabiałam około 10 minut, aż zrobiło się elastyczne i gładkie. 
4. Umieściłam je w misce, przykryłam ściereczką i odstawiłam w ciepłe miejsce na około godziny. 5. Kiedy podwoiło swoją objętość podzieliłam je na 8 porcji, lekko wyrobiłam i rozwałkowałam cienkie owalne placki. 
5. Pod koniec “wwałkowałam” w ich powierzchnię czarnuszkę lub inne ziarna, czy zioła. 
6. Rozgrzałam suchą patelnię oraz piekarnik ( funkcja grill ) na maksymalną temperaturę. 
7. Układałam każdy z osobna placek na patelni, smażyłam 2 minuty, aż pojawiły się bąbelki. Zaraz potem przekładałam placki do piekarnika na grilla/ kratkę i piekłam kilka minut – do momentu, aż powierzchnia zaczęła przybierać brązowy kolor. 
8. Po wyjęciu chlebków z piekarnika i posmarowałam ich wierzch resztą masła. 

przepis: chilitonka.com

Brak komentarzy

Prześlij komentarz