Zielony groszek i ziemniaki z curry

Składniki na 2- 3 porcje:

- 500 g małych ziemniaków
- 2 szklanki zielonego groszku (świeży lub mrożony)
- 1 łyżka oleju roślinnego (lub masła klarowanego)
- 2 cm kawałek imbiru
- 2 duże ząbki czosnku
- 1 cebula albo 3 szalotki
- 1 łyżeczka nasion kminu rzymskiego
- 6 nasion kardamonu
- 1 łyżka mielonej kurkumy
- 2 łagodne papryczki chili lub do smaku
- 3 łyżki sosu rybnego
- 1 łyżeczka brązowego cukru
- 530 g mleka kokosowego
- garść szpinaku sałatkowego
- szczypta soli lub więcej do smaku

Dodatkowo do podania:

- cząstki limonki do skropienia
- liście świeżej kolendry do posypania

Przygotowanie:


1. Groszek wcześniej rozmroziłam.
2. Ziemniaki obrałam i pokroiłam na połówki lub ćwiartki, w przypadku większych ziemniaków.
3. Imbir, czosnek i szalotki obrałam. Włożyłam do pojemnika blendera, dolałam 50 ml zimnej wody i zmiksowałam na gładką pastę.
4. Nasiona kardamonu delikatnie rozgniotłam i wyłuskałam owoce.
5. W garnku z grubym dnem rozgrzałam łyżkę oleju, dodałam przygotowaną pastę, nasiona kminu rzymskiego i owoce kardamonu. Smażyłam wszystko mieszając około 10 minut, aż pasta zgęstniała.
6. Do garnka wlałam 250 ml gorącej wody. Dołożyłam kurkumę, papryczki chili i ziemniaki oraz sos rybny i cukier. Wymieszałam i cały czas gotując dodawałam stopniowo mleko kokosowe (po jednej łyżce, cały czas mieszając). Garnek przykryłam i gotowałam na małym ogniu przez 50 minut. 
7. Zdjęłam pokrywkę, zwiększyłam ogień i gotowałam 10 minut. 
8. Dodałam groszek i gotowałam kolejne 3 minuty, Włożyłam umyty szpinak, przykryłam i na małym ogniu gotowałam przez 1- 2 minuty. 
9. Zdjęłam z ognia i wymieszałam. 
10. Po rozłożeniu do głębokich talerzy można skropić sokiem z limonki i posypać kolendrą.

* inspiracja: Kwestia Smaku

Brak komentarzy

Prześlij komentarz