Muffinki "Runo leśne"

Składniki:


- 220 g mrożonego szpinaku (drobnego, nie w liściach)

- 1 szklanka mąki pszennej
-  0,75 szklanki cukru 
- 0,75 szklanki oleju 
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia - 150 ml śmietany kremówki 30% 
- 1 łyżka cukru pudru 
- owoc granatu do dekoracji albo inne drobne, sezonowe owoce


Przygotowanie:



1. Szpinak rozmroziłam i dokładnie odsączyłam z wody.
2. Piekarnik nagrzałam do 180 stopni C.
3. Jajko z cukrem zmiksowałam na gładką, puszystą masę, następnie ciągle ucierając dolewałam olej oraz dodałam przesianą mąkę wraz z proszkiem do pieczenia. Kiedy składniki dobrze się połączyły dodałam szpinak i dokładnie wymieszałam łyżką. 
4. Formę do muffin wyłożyłam papilotkami i nałożyłam do nich ciasto do ¾ wysokości. 
5. Wstawiłam do nagrzanego piekarnika na około 30 minut. 
6. Piekłam do „suchego patyczka”.Wyjęłam i studziłam na kratce.
7. Z ostudzonych babeczek ścięłam wierzch.  Obcięte ciasto pokruszyłam palcami nad miseczką.
8. Śmietanę kremówkę ubiłam na sztywno, pod koniec ubijania dodałam cukier puder. 9. Bitą śmietanę ułożyłam na muffinach, na wierzchu wysypałam przygotowane wcześniej okruchy ciasta, lekko je dociskając. Na nich ułożyłam pestki granatu lub inne  owoce. Wstawiłam do lodówki.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz