Dipy

TZATZIKI
Składniki:

- 1 gruntowy ogórek
- 4 łyżki jogurtu greckiego
- ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę albo starty na tarce o małych oczkach
- garść świeżej posiekanej mięty
- łyżka oliwy
- łyżeczka octu winnego
- sól
- pieprz czarny lub kolorowy

Przygotowanie:


1. Umytego i obranego ogórka starłam na tarce o grubych oczkach. Posoliłam i odstawiłam na 30 minut, by pozbył się wody.

2. Odsączonego ogórka połączyłam z jogurtem, czosnkiem, miętą i oliwą. 
3. Doprawiłam octem winnym, solą i pieprzem. Wymieszałam i przełozyłam do czystego navzynia.
4. Odstawiłam żeby się przegryzł.

DIP OLIWKOWY
Składniki:

- 0,5 szklanki zielonych olwek ( bez pestek, bez nadzienia)
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- kilka listków świeżej bazylii
- 0, 5 ząbka czosnku
- 2 łyżki jogurtu greckiego

1. Wszystkie składniki umieściłam w blenderze i zmiksowałam na gładką masę.
2. Przełożyłam do miseczki.
3. Przed podaniem schłodziłam.
DIP Z AWOKADO I POMIDORA 

Składniki:

- 0,5 dojrzałego awokado
- 0,5 pomidora bez skórki i pestek
- łyżeczka soku wyciśniętego z cytryny
- 0,5 czerwonej cebuli
- sól do smaku
- świeżo mielony czarny pieprz do smaku
- 1- 2 łyżki jogurtu greckiego (opcjonalnie)

Przygotowanie:

1. Wszystkie składniki umiesciłam w blenderze i zmiksowałam na gładka masę.
2. Przełozyłam do miseczki
3. Odstawiłam aby dip się przegryzł.








Brak komentarzy

Prześlij komentarz