Domowy budyń waniliowy


Budyń gotuję dla syna, który jest wielkim fanem tych deserów. Przygotowanie go nie zajmuje więcej czasu niż tego z torebki, a mam gwarancję, że ze względu na składniki, jest zdrowszy od tego kupnego. No i smaczniejszy....

Składniki na 3 porcje:

- 2 szklanki (500 ml) mleka 
- 1 łyżka masła 
- 3,5 łyżki cukru z prawdziwą wanilią albo  8 g cukru wanilinowego
- pół laski wanilii 
- 2 łyżki skrobi ziemniaczanej 
- 2 żółtka 
- ulubione owoce 

Przygotować:

1. Wyskrobałam ziarenka z połowy laski wanilii. 
2. 1,5 szklanki mleka zagotowałam z masłem, cukrem i wanilią. 
3. Pozostałe pół szklanki mleka zmiksowałam ze skrobią ziemniaczaną i żółtkami. Dodałam do gotującego się mleka, zmniejszając gaz na palniku. Mieszałam intensywnie, do zagotowania. Gotowałam minutę.  
4. Przełożyłam do miseczek i udekorowałam owocami.

Przepis: Domowe Wypieki




Brak komentarzy

Prześlij komentarz