Krem z cukinii


Lubię tę zupę za to, że jest prosta w przygotowaniu, sycąca i bardzo smaczna.

Składniki:

- 2 duże cukinie 
- 2 cebule 
- 3 ząbki czosnku 
- 3 ziemniaki 
- 1 pietruszka 
- 0,7 l bulionu warzywnego 
- kilka łyżek oliwy 
- 100 g sera feta 
- kilka gałązek mięty 
- 1/2 łyżeczki kurkumy 
- sól do smaku 
- pieprz do smaku

Przygotowanie:

1. Cukinie umyłam i pokroiłam w kostkę. 
2. Cebule i czosnek obrałam. Cebule pokroiłam w piórka, a czosnek w plasterki. 
3. Na dnie garnka rozgrzałam oliwę i zeszkliłam na niej cebulę i czosnek razem z kurkumą. 
4. W międzyczasie obrałam ziemniaki i pietruszkę, które pokroiłam w kostkę. 
5. Do garnka z cebulą i czosnkiem dodałam ziemniaki i pietruszkę. Warzywa zalałam bulionem. 
6. Gotowałam na wolnym ogniu 10 minut. Po tym czasie dodałam cukinię.
7. Zupę gotowałam do miękkości wszystkich warzyw czyli około 10-15 minut. 
8. Gotową zupę zblendowałam na gładki krem i przelałam do garnka. Dosmaczyłam solą i pieprzem.  9. Świetnie smakuje podana z kawałkami sera feta i udekorowana listkami świeżej mięty. 

Inspiracja: " Zakochane w Zupach"


Brak komentarzy

Prześlij komentarz